onsdag 18 mars 2009

Lördagen löjligt lång

Borde anat oråd redan när matte dukade till frukost innan hon gick och lade sig! Och inte minst när väckarklockan ringde på mattes sida. Och det fortfarande var mörkt!
Det här blir en speciell dag.

Ägg och gröt och flingor och juice och vitamintabletter och allt möjligt stoppade de i sig.
Allt mycket näringsrikt.
Vad jag fick?
Smörklet på benet!
(och vatten och torrfoder) Jippiii

Sedan gav de sig av. Allihop.

En liten stund senare blev jag glad igen när jag hörde att nyckeln sattes i låset. Ah, de glömde det viktigaste. Nu kommer de för att hämta mig.

- Hej, Bamse, förlåt men jag skulle bara kolla så toadörren var på glänt. Och det ser jag ju att den är. Du vet, så det inte händer någon olycka någonstans. Hej igen, ses ikväll!
Och så stängdes dörren.
Ensam igen

När jag precis hade kurat färdigt skymningen (helt på egen hand) brakade de in med fart och fläkt och ...pizzor!
Melodifestivalen, flåsade matte. På med TV:n.

De var rosiga om kinderna och hade prassliga kläder på sig.
Var de hade varit?
De hade varit och hälsat på en säl, kanske i ett zoo, för
det var något om nån park också.


...en säl! När de har mig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar