tisdag 10 mars 2009

Det du inte äter upp - det får du på benet!

Det du inte äter upp - det får du på benet!
Precis så sa matte, då hon med något hotfullt i blicken satte ner ännu en liten skål med knepig röra till mig.

Kriget har börjat. Minns ni att jag häromdagen berättade om ett veterinärbesök. I stället för en spruta så skrev veterinären ut några tabletter till mig. Dessa "tabletter" visade sig vara kapslar fyllda med något vidrigt oljigt ämne.

Matte hade ett antal planer om hur hon skulle få i mig detta.


Plan A: Att få mig att ta kapseln hel och helt frivilligt
Plan B: Att få mig att ta kapseln öppnad och innehållet utblandat med creme fraiche
Plan C: ... med leverpastej
Plan D: ... med philadelfiaost
Plan E: ... med philadelfiaost och kaviar
Plan F: ... med philadelfiaost, kaviar och med några bitar räkor
Plan G: ... med smör

Och ja, vi är alltså inne på mattes plan H eftersom jag inte åt röran i skålen. Vad plan H är?
Jo, som G fast röran är kletad på benet!
Äckligt var ordet, sa Bull (eller om det var Bill)

Matte muttrade något om att på Hunden skulle plan A ha fungerat alldeles utmärkt och att jag fick skylla mig själv.

Tja, jag har en känsla av att matte funnit min akilleshäl.
Renlighet!
För inte kunde jag gå omkring med ett smörkletigt ben heller...


Fy f-n, så äckligt!
...och det är 25 kapslar kvar

1 kommentar: