lördag 7 februari 2009

Musikkväll

Matte är alldeles till sig för ikväll börjar melodifestivalen.
Fattar inte riktigt vad det är, men det är i alla fall ett tillfälle när matte och husse ska sitta framför den flammande ljusburken.
Och det är bra. För då sitter matte still. Och då kan jag trampa mig tillrätta i hennes mjuka mage
/och svisch, där fick ni veta det ni har grunnat på så länge - varför bloggen heter som den gör/
... var var jag, jo... och lägga mig som en "kanelbulle". Och det är bra. För då somnar jag gott.

Detta med människor och deras läten, egna och andras. Mattes favorit just nu är det här lätet som hon brukar lyssna på då och då.
http://www.youtube.com/watch?v=D68ymfjpw98
Israel Kamakawiwo'ole ~ Somewhere over the Rainbow

När matte lyssnar på läten brukar husse få inspiration.
Då tar han gitarren och spelar små snuttar av olika sånger, som ett medley, kan man säga. Just nu sjunger (läs ylar) han "each morning I get/stand/wake up". Han brukar variera texten lite. Han tycker det blir mer spännande då.
Det tycker inte matte.
Och så sjunger han för högt också.
Matte suckar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar