söndag 1 februari 2009

Matte är tillbaka

- Lova mig, sa jag till matte, lova mig att du aldrig lämnar mig ensam med husse igen. Inte en hel vecka! Du skulle bara veta så jobbigt det har varit.
Jag har inte kunnat hålla koll i alla fönster för han drar inte upp persiennerna överallt och torrfodret är torrare än någonsin
och det där med toalocket, en dag var jag bara två morrhår ifrån att dyka rätt ner i er vattenstol när jag skulle upp och dricka vatten i handfatet. När du är hemma, kan jag alltid hoppa upp där.

Jag har ju äntligen lyckats få husse att gå ut med mig, men det har ju alltid varit jag som bestämt vart vi ska gå. Men häromdagen, trots att jag både använde rumpa och klor för att spjärna emot, så kunde jag inte göra något åt riktningen. Husse ville gå in, men det ville inte jag, så det skulle vi alltså inte göra, men...
jag släpades efter!

Jag hörde honom prata med dig i luren sedan. Han skrattade. Sa att han trodde att jag sprang bakom honom, för det var inget motstånd alls i kopplet. Och när han vände sig om såg han att det var blankis och att jag spjärnade emot så mycket det bara gick.
"- Ha, ha, ha, tänk om någon såg oss. Ha, ha, ha!"

Matte, kan du smörja mina tassar?

2 kommentarer:

  1. Jaa du Bamse,ont förtal.
    Du får ju både mat å tak över huve.
    Förresten så tror allt att du tyckte det var lite roligt att kana på isen...eller...:-)

    //Husse

    SvaraRadera
  2. Undrar om det var jättemörkt ute när husse rastade dig?
    //Kungälv/

    SvaraRadera