söndag 12 juli 2009

Semesterhälsning

Ja, jägarns - det blev resa västerut. Så gott.
Efter 22 mils jamande och 2 mils tyst uppgivenhet var resan äntligen över.
Hemma-hemma!
Jag försökte genast gå på toa, men så konstigt - hade glömt att min låda hemma-hemma står i tvättstugan och inte på brusstället som den gör i Värmland.
Racersnabbt insåg jag mitt misstag och ingen fara skedd, matte! Jag hann!

Här är dagarna långa, sköna och lata.
Jag får vara ute så mycket jag vill.
Och halsbandet behövde jag bara de första dagarna. Matte var lite ängslig av sig.
Försöker komma överens med den nya grannkatten, det går väl sådär.
Har inte fångat någon fisk ännu, och har inte visat matte någon annan fångst heller.

Har idkat familjegemenskap, men nu har alla åkt, en till slätten i söder och två åt stora skogarna till. Kvar är min vapendragare och gamle sängkamrat. Vi får nu campera ihop ett par veckor alldeles själva. Eller själva och själva? - huset är ju fullt med folk nästan hela tiden!
Men det är OK, många klappar på huvet blir det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar