fredag 10 april 2009

Påskmat och vila

Oj, oj, oj - så mycket räkor jag fick från farmor. Hon stod och hjälpte matte med påskmaten och vips hade hon slängt ner en räka till mig. Och en till. Och en som jag fick i huvet. Och en på ryggen och ja, ni fattar de kom farande utan så mycket finess, om jag uttrycker det försiktigt. Tur att matte hade tvättat golvet innan, så de åtminstone inte var dammiga att äta. Matte hade dock andra åsikter.

Men mycket mat blev det. Efteråt var alla så mätta så de "hallade sig" lite. Till och med Hunden (ja, det är faktiskt ingen gris!) och jag vilade oss. Morfar tog i stället plats i en fåtölj och kikade på någon norsk dokumentär om odlingar.



2 kommentarer:

  1. Inga detaljer om husse?

    SvaraRadera
  2. Detaljer om husse?
    Tja, han har ont i nacken.
    Jag tror han har ätit för mycket och inte riktigt hunnit svälja allt än.

    SvaraRadera