måndag 6 april 2009

I väntan på Vadå...

Tja, nu är jag ensam och övergiven igen. Matte och Hunden har gått ner till husse för att "jobba" lite. Va f-n ska Hunden där å göra då, sa jag, men matte hörde som vanligt bara ett mjau. Hon öppnade köksfönstret åt mig så att jag kan gå ut på balkongen. Detta för att jag inte ska känna mig så instängd. Vem tror hon att hon lurar?

Har hört matte och husse prata om lillhusse och lillmatte. Det vete tusan om vi får se någon av dem i påsk, hörde jag dem säga. Lillmatte har fullt upp med sina experiment och lillhusse har fullt upp med att tjäna pengar. Det ska planteras både lökar och plantor. Mycket blommor blir det. Lite paus tror jag att han har i bolltrollandet just nu och en liten tid framöver.

Idag har det kommit en lastbil med kartonger till oss. Undrar vad det är i dem? Det jag däremot redan nu kunde se var bland annat en spegel och två korgstolar till balkongen. Jag och matte invigde dem direkt. Men när Hunden kom ut ville jag lite högre upp och valde bordet i stället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar