måndag 19 januari 2009

Semester

Vilken helg! Matte och husse åkte för att hälsa på lillhusse och skulle stanna borta i två dagar. Jag skulle bli ensam, men inte riktigt. Matte hade frågat vår snälla grannmänniska om hon inte kunde titta till mig. Och om hon gjorde. Hon höll mig sällskap och tog dessutom med sig en liten kattfröken till mig. Hon var dock inget rolig. Låg bara och glodde på mig. Jag vet att jag är snygg, men hallååå. Till slut fick jag lappa till henne. Komma här och komma här och dessutom komma här och glo! Men det bästa av allt var att grannmänniskan tog mig på långpromenad. Flera timmar! Jag fick bestämma vart vi skulle gå (västerut såklart) och hon följde efter. I ett kvarter träffade vi dock en redigt dum katt som inte gillade att vi gick igenom hans område. Han gick efter oss och tjötade och till slut bestämde sig grannmänniskan att jaga bort honom. Jag hjälpte till.

Efter att grannmänniskan trasslat ut mig och sig, gick hon och band mig i ett staket. Medans hon försökte schasa iväg dumkatten fick jag stå där bunden och ropa åt honom att kunde dra åt helsefyr, vi skulle ju bara gå förbi ju.

Dag 2 var det ungefär samma, fast då busade jag lite och klättrade upp i ett träd. Hoppade hit och dit bland grenarna. Efter att grannmänniskan förgäves försökt att reda ut härvan med linan och grenarna och börjat se lite ledsen ut, backade jag tillbaka samma väg och hoppade ner. Sedan gick vi hem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar