onsdag 7 januari 2009

Matte lagar mat

Tja, en ny dag.
Husse har varit hemma en stor del av dagen idag. Han och matte har suttit framför min knäkonkurrent och skrivit. Ja, alltså matte har skrivit och husse pratat. De har sett nöjda ut och inte alls brytt sig om mina antydningar till att vi i stället skulle gå ut. Om de inte ville följa med skulle jag kunna gå ut själv. Det sa jag. Flera gånger.

Det slutade med att jag åkte ut på balkongen. Hur roligt är det på en skala? De jävla fåglarna som ser roliga ut från insidan försvinner ju när jag kommer ut.

Matte tog sig sedan an en kokbok som hon fått av lillmatte i julklapp. En slags matdagbok där varje dag har ett förslag på middag. Idag lagade hon "Emilias pappas pasta" och det var tydligen helt super. Jag fick smaka på en liten bit pasta, men tvi, det var chili och en massa vitlök i, så nej tack.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar