måndag 8 juni 2009

Helg med främlingar

Måndag på er allesammans!
Kort rapport: Husse och matte for till Lund i helgen. Lillmatte tog kandidatexamen, en liten halt på vägen. Jag har förstått att lilla hon och jag liksom är i samma bransch. Hon håller på med stamcellsforskning och jag känner att jag som på dagarna sitter liksom i en cell, när jag kommer ut så klöser jag på stammar och möss är också något som jag gillar. De är i alla fall kul ett tag.

Medan matte och husse var borta var favoritgrannarna här och hälsade på mig. Aha, tänkte jag, gott, det ska alltså bli en sån helg med promenader och lugna fina pratstunder. Paff blev jag nästa dag när det kom ett par personer som jag knappt hade träffat tidigare. De skulle bo här hos mig! Tur man är flexibel alltså. Som tur var hade de en tolk med sig. Lilla Jossan, en kompis till lillmatte. Hon förstod mig. Tyvärr fick jag inte sova där jag brukade, den sängen la gästerna beslag på. Är inte det lite fräckt? De var inte vana att ha ett djur emellan sig, sa de.
Ett djur! Bah!
En katt är en katt är en katt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar