onsdag 6 maj 2009

Dödsmässa

Matte har varit på körövning. Nej, inte schörövning utan med hårt k som i katt.
Där har de idag bland annat sjungt en dödsmässa och det tyckte matte var roligt.
- Det var pampigt, sa hon.

De andra körmedlemmarna sneglade på henne lite för att se hur hon, den nya, skulle tycka om sådan tung musik. Men de förstod snart att hon gillade det.

- Undrar när vi ska sjunga den här inför publik, frågade någon.
- Tja, det blir väl till midsommar, sa matte.

- Hmm, nej det tror jag nog inte, sa denne någon och flyttade sig diskret en bit ifrån.

Att matte har sjuk humor har de inte lärt sig än.

- Vi har ju för f-n sommaruppehåll dessutom, sa matte lite trumpet till mig sedan.
Någon har någon gång sagt att matte har sämst humor i världen, men den personen var jävig.

6 kommentarer:

  1. Du har potential i och med att du är min mor men du kan inte kontrollera fenomenet "humor" än. Lär dig av din make!

    SvaraRadera
  2. Hej Bamse! Vad roligt att läsa om dina bravader i Arvika. Förstår att du längtar tillbaka till Forellvägen ibland. Vi saknar dej. Tänk, här har kommit en ny kattkompis, Pissen, som är en svart-vit nästan vuxen hankatt. Tror att ni skulle bli bra kompisar. Han får hålla till godo med Fiffi o Windy så länge. Hälsa matte o husse fr dina grannar i Lysekil, Lena, Richard, Daniel o Fredrik.

    SvaraRadera
  3. Tänk, jag tror också att Pissen och jag skulle bli bra kompisar. Matte har berättat om honom. Hon sa i och för sig att det var en kattflicka, men att katten såg så himla mysig och snäll ut. Matte som jobbat med jämställdhet borde väl begripa att även en hankatt kan ha rött halsband. Jag har ju rosa nos. Synd att jag inte fick träffa er i helgen, men hoppas att vi syns snart. Kanske får jag följa med matte och husse till Lysekil i sommar.
    Mjau från Bamse

    SvaraRadera
  4. Idag har du samlat många poäng min son!

    SvaraRadera
  5. Jasså, din matte trodde vi hade skaffat en kattflicka? Nejdå, det är allt en hanne med sött rött halsband vi har skaffat eller rättare sagt Daniel vår älsta son du vet. Pissen kommer ända från Nässjö i Småland där Daniels flickvän bor. Han fick åka både buss o tåg till Lysekil. Hoppas vi ses i sommar, många katt o hund hälsningar fr oss på Forellv.

    SvaraRadera